Alla inlägg under maj 2010

Av johanna widén - 26 maj 2010 18:52

Nu är Mammas födelsedagspresent fixad, jag kan inte säga vad det är men hoppas hon kommer bli nöjd.


Jag har även införskaffat mig en ny cykelpump för än en gång hade luften gått ur. Men vi misstänker att det är ventilen som läcker så jag byte ut den till en ny, så nu hoppas jag på en fungerande cykel.

Av johanna widén - 26 maj 2010 18:44

Efter tandläkaren blev det ett pass på gymmet. Det blev lite cardio+styrka... 

 

 

 

Sen så har jag och Magnus storstädat här hemma hela dagen. Det behövdes verkligen. Önskar jag kunde tycka det är lika kul att städa som tjejen på bilden.

Vi har även hunnit med att tvätta.




 

 

 

 

 

++

Av johanna widén - 26 maj 2010 18:31

Dagen började med att jag slutade jobbet och cyklade direkt till tandläkaren. Där pillade dom i tandköttet och det är inte det trevligaste och tog lite bilder. Det visade sig att jag har hål i min ena visdomstand som jag har haft så svårt att komma åt och borsta. Den har även krånglat så kinden har svulnat upp, så det var nästan väntat att det skulle vara hål i den tanden. 

Jag tycker verkligen inte tycker om sprutor och sånt. Så jag frågade om det inte gick å fylla i tanden istället. Tandläkaren sa att det gick men iom att dne var såpass klämd så var det inte att föredra. Så efter att ha varit lite blödig hos tandläkaren så är det bestämt. Jag ville ha en tid så fort som möjligt så på Fredag åker tanden ut.


Har inte bestämt mig ännu om jag vill ha lugnande. Jag har ju klarat det utan innan så då borde jag klara det denna gången också.  Min senaste upplevelse av att dra ut tänder var inte rolig men hon sa att rötterna såg fina ut denna gången så jag ska nog försöka utan.



Av johanna widén - 25 maj 2010 09:25

Då var det dags att dra till jobbet igen i ett dygn. Imorgon efter jag slutat blir det tandläkaren och sen en rejäl storstädning här hemma.

Av johanna widén - 24 maj 2010 18:16

Det blev ett pass     Nu ska jag cykla bort och se

Ben D óver spela korpenmatch. Ha det...

Av johanna widén - 24 maj 2010 15:47

Idag har jag varit på stan och kikat lite och fikat med Frida. Nu är jag hemma och ska dra mig till gymmet om en stund. jag vet inte ännu vad jag ska träna. Antingen blir det gymmet,spinning,zumba lr bodypump. Beslutsångesten är på hög nivå.

Av johanna widén - 24 maj 2010 15:39

Igår var en härlig dag. Det började med att jag och Magnus åkte en  sväng till Vargön och hälsade på. Sedan åkte vi till golfbanan och slog lite bollar innan vi åkte till Pappa för att hjälpa han välja kakel till köket och färg till väggarna. Efter det så drog vi igång grillen.



Senare blev det film hemma hos oss med Carro.


Det blev denna filmen...  

  

Av johanna widén - 24 maj 2010 14:42



I lördags var jag mamma och Rebecka på dop uppe i Bengtsfors. Det var min syslings son som skulle döpas.

  

sixten var så snäll och lugn i kyrkan så han somnade. Men när presten skule döpa han så vaknade han.


Det blev även lite livemusik.


daniel min sysling och hans tjej Erika och Sixten.

     

Såhär såg jag ut.

  

Sixten är hur söt som helst med sin lilla fluga.

 

Det blev ett litet varmt att ha på sig klänningen så det fick bli ett litet bad.

 

Min söta syssling Frida som har blivit faster till Sixten.

 

Jag och rebbi satte oss i solen och väntade på avfärd hemmåt.



När jag kom hem blev det en powerwalk/springtur. Men Jag han inte hem innan en störtskur vräkte ner så jag blev lite smått genomblöt innan jag var hemma. 

Senare på kvällen åkte jag till Strandgatan och mötte upp Cissi och co.

  

Ovido - Quiz & Flashcards