Alla inlägg under mars 2011

Av johanna widén - 30 mars 2011 23:36

Passande namn på jackan "Johanna party jacket"


Tror den kommer bli snygg till sommaren med ett par jeansshort och ett linne. Hoppas den är lika fin i verkligheten. Men det kan ju blir så att den inte alls är lika fin i verkligheten men det återstår att se. Hittar jag den inte i butiken så ska jag beställa hem den och se om den är fin.

Av johanna widén - 30 mars 2011 22:26

 Denna jacka tror jag kommer bli fin till sommaren ihop med ett par jeansshort och ett linne. Hittar jag den inte ibutiken så skall jag beställa den. Hoppas den är lika fin som den ser ut att vara. men man vet ju aldrig, jag kanske inte alls gillar den när jag provat den.
 
Passande nog heter den "Johanna party jacket"     
 

  


 

Av johanna widén - 29 mars 2011 22:09

Idag hade jag Lina på besök. Vi pluggade så gott det gick det vi kunde göra utan boken som vi behöver. Vi fixade även lite käk. Efter det cyklade jag in till stan för att möta tjejen jag är kontaktperson åt. Vi gick och kollade på hur många lingon finns det i världen.

En klart sevärd film. Rolig, sorglig och tänkvärd.   



Efter bion cyklade jag vägen om Lina och såg sista halvleken av sverigematchen. Blev vinnst:)


   

Av johanna widén - 29 mars 2011 00:00

Idag var det första dagen i skolan efter praktiken. Är skönt att börja skolan igen.  Efter skolan blev det hem och vända innan fotbollsträningen. När jag kom hem var det bara att skriva klart hemtentan så nu är den inskickad:)

I helgen så var vi som sagt och handlade lite till lägenheten så det har varit saker i hela lägenheten som det äntligen börjar bli ordning på. Har dock en massa kartonger att köra till återvinningen men får ta det när vi har tillgång till en bil.

Klickgolvet till balkonger ligger där det skall men nu är det bara stenarna kvar. Vi skall ha stenar längst in mot väggen och även ta bort en platta och lägga stenar där och ställa en lykta lr kruka lr nått sånt. Kommer bli bra när det är klart:)


I förmiddags åkte mitt  hjärta till Lund så nu är jag ensamn ända tills Torsdag. Kommer sakna min älskling men är bra att sakna varandra också ibland.

Av johanna widén - 26 mars 2011 00:31


Denna jumpsuit vill jag ha. Skall beställa den så fort jag bestämt vilken storlek jag skall ha. Sov gott godnatt....


 

Av johanna widén - 25 mars 2011 23:39

Har haft en mysig dag men Älsklingen idag. Vi åkte mot Ikea som var vårt första stopp. Vi var ute efter ett mindre skrivbord till vardagsrummet nu när vi fått upp höglalarna så vill vi inte ha ett stort skrivbord ivägen för ljudet. Vi fick med oss ett litet skrivbord hem.


Vi tog det lungt och åkte även till Media markt och kollade runt lite. På Em hittade vi äntligen en tv bänk vi gillade men efter mycket mätande i bilen så kom vi fram till att den inte fick plats iom de andra sakerna vi köpt så imorgon åker jag tillbaka med ett släp och hämtar tv bänken. Får sälskap av Lina imorgon som tur är. Vi har även hunnit med en sväng in till Bauhaus. Där fanns det många fina utemöbler. Vi vill ha en skön soffa och kanske någon fotölj men vi får kolla vidare lite och se vad vi bestämmer oss för.

Tänkte köpa en sådanhär men de var slut för tillfället så får köpa en här hemma i någon affär. praktiskt att inte behöva ta fram den klumpiga damsugaren så fort man behöver damsuga upp lite grus i hallen eller smulor i köket.




    

Vi köpte också trall till balkongen. Är mycket mysigare att ha trä trall på balkongen är betonggolv. Fick också med oss en byrå hem som får hamna i sovrummet. Har inte så gott om plats i de andra garderoberna så lite extra utrymme skadar inte. Vi fick även med oss ett väggfäste till datorskärmen så nu sitter den på väggen. Nu är det bara tv:n kvar som skall upp på väggen.

Blev Även två par av dessa gardiner. Det är tunna och med småhål. Ungefär som till en himmelsäng. Tänkte ha de på balkongen och dra för när det

är myggor. Jag hatar myggor för de älskar mitt blod. jag brukar alltid vara den som får alla myggor på sig. tror det kan blir  en mysfaktor på balkongen med de gardinerna också.


   


Av johanna widén - 24 mars 2011 12:31

Igår efter träningen överraskade jag Älsklingen med att ha gjort Våfflor.


Imorse var jag och älsklingen ute på en promenad i det sköna vädret.   Fick dock gå runt i närheten av lägenheten då Magnus har ett dygns jour.

De ringde från Nymans bil för en  stund sedan och frågade om det var värt att göra det som skulle beöva fixas inför ombesiktningen. Så så som det ser ut nu så är vi utan bil efter imorgon då den måste vara ombesiktat innan lördag. Från att ha funderat på att köpa en riktig bil och ha den och Polon så står vi utan någon bil alls.


Skall starx bege mig till gymmet för att köpa biljetter till Frida och Evelina. Jag, Kerstin och Lina har redan biljetter till motionspalatsets medlemsfest men nu får även icke medlemar komma så skall fixa biljett till dem också.  

efter det blir det att åka till praktiken. Det är sista passet idag, innan skolan drar igång på Måndag.



Av johanna widén - 23 mars 2011 18:03

Min dag började med att jag träffade tjejen jag är kontaktperson åt.

Sen blev det en fika med Carro.

Sen gick jag upp till chefen och pratade lite om sommarjobb och så. Skall se hur det blir med jobben jag sökt men annars har jag eventuellt ett annat jobb hos en annan brukare än där  jag brukar vara. Jag kan få jobba där jag jobbat tidigare men är alltid kul att prova nått nytt. Får söka tjänstledigt över sommaren också isåfall om det blir jobb hos en annan arbetsgivare än Vbg:s kommun. Får se hur det känns när jag träffat den brukaren.


Sen våldgästade jag Frida som hade besök av Lina så jag fick även träffa de en sväng. Efter det åkte jag förbi Martina och lämnade bla hennes present. Nu är jag hemma igen och skall byta om för att åka till träningen i stan kl 19:00. Rehabträning för min del  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards